Sponsorship Plans

 | تاریخ ارسال: 1399/9/22 | 
Those who are interested in sponsorship of the International Conference on Digital Content Management can join us and pick one of the GOLDSILVER and BRONZE plans.
Golden Sponsorship. including the logo on the conference website, publishing the logo on the posters and all the promotional contents of the conference, introducing an expert in the scientific committee, participating in the conference panels  free of charge (up to 50 people), participation in the conference workshops frfee of charge (up to 5 persons), Including the logo in the conference book (Electronically)
Silver sponsorship: including the logo on the conference website, participating in the conference panels free of charge (up to 10 persons), participation in conference workshops (up to 2 persons), including the logo in the conference book (electronically)
Bronze sponsorship: including the logo on the conference site, participating in conference panels free of charge (up to 5 persons), participation in conference workshops free of charge (1 person),

دفعات مشاهده: 1369 بار   |   دفعات چاپ: 256 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

برگزاری چهارمین پیش نشست کنفرانس بین المللی روز پنجشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۱۲-۱۰

 | تاریخ ارسال: 1400/2/7 | 

چهارمین پیش نشست همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال با موضوع اصلی «کاربست هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در مدیریت محتوای دیجیتال»  با سخنرانی سودا جامته، متخصص و مدرس اینترنت اشیا، مرکز مطالعات استنفورد با موضوع «دیجیتالی کردن وسایل نقلیه خودران با داده و محتوای دیجیتال» ، دکتر طاهره صاحب، عضو هیات علمی مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس با موضوع « اخلاق هوش مصنوعی: تحلیل کتابسنجی» ، محمد کدخدا  مدرس دانشگاه و پژوهشگر سیستمهای دانشی و هوشمند با موضوع «مدیریت محتوای سازمانی: چشم انداز مدیریت دانش» ، منپریت بودراجا، مهنس دیتا، موسسه ملی فناوری هند با موضوع «پردازش زبان طبیعی: چگونه مدیریت محتوای دیجیتال را ارتقا میبخشد؟» در روز پنج شنبه مورخ ۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ الی ۱۳ برگزار می شود.

این همایش بین المللی توسط دانشگاه تربیت مدرس و  دانشگاه علامه طباطبائی برگزار می شود .

علاقه مندان برای شرکت در نشست می توانند به لینک مراجعه کنند.


دفعات مشاهده: 1142 بار   |   دفعات چاپ: 185 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

19 فروردین 1400 اولین پیش نشست همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1400/2/11 | 

اولین پیش نشست همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال با موضوع اصلی "مدیریت داده محور در عصر دیجیتال" با سخنرانی دکتر مصطفی امینی (پژوهشگر پسا دکترای دانشکده مدیریت و اقتصاد دانشگاه تربیت مدرس) و سخنرانی امین خدامرادی (دانشجوی دکتری مهندسی کامپیوترگرایش سیستم های اطلاعاتی صنعتی در دانشگاه Uninova، پرتغال) در روز پنجشنبه مورخ ۱۹ فروردین ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱ الی ۱۳ توسط انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علامه طباطبایی و حمایت انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران و انجمن ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران و مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس با حضور ۶۵ نفر از  علاقه مندان، متخصصان  و اساتید  برگزار گردید.
این نشست با ارائه سخنانی از دکتر امینی، با موضوع "مدل عملیاتی تحول داده برای کسب و کارهای دیجیتال" اغاز گردید. ایشان ضمن اشاره به اهمیت داده در کسب و کارهای دیجیتال افزود: "اغلب سازمان‌هایی که به سراغ مفاهیمی مثل فناوری اطلاعات، حاکمیت اطلاعات، حاکمیت دیجیتال، تحول دیجیتال می‌روند، عملا" مجبور می‌شوند که به مباحث دیتا توجه کنند".
دکتر امینی دو رویکرد مهم در تحول داده محور کسب و کارها را به ترتیب  رویکرد مدل اوپراتینگ [۱] و رویکرد مدل اوپریشن [۲] بر شمرد. طبق تعریف های ارائه شده مدل اوپراتینگ مدلی عملگرا ست که به موضوع تحول داده مرتبط است. در این رویکرد به مفهوم تحول داده از منظر راهکارهای هوش تجاری نگاه می‌شود. برای مثال در این بخش کسانی که متخصص هستند و با داده سروکار دارند یا در ارتباط هستند، مانند متخصصان فناوری اطلاعات را میتوان نام برد. ایشان ضمن بحث در خصوص رویکرد دوم با تمرکز ویژه بر بحث مدل عملیاتی ، این مدل را راهنمایی معرفی کرد که تیم مدیران را کمک می‌کند تا بتوانند بر مبنای این مدل رهبری کنند. نگاه دیگر به تحول داده از منظر مدیریت تغییر است. کسانی که به دنبال تعالی مدیریت داده در سازمان هستند به این منظر توجه ویژه دارند؛ در این شرایط تحول داده به معنای مدیریت تغییر در انجام دادن کارها در زمان مناسب، در سازمان است.
وی به بحث در خصوص انواع مدل های عملیاتی پرداخت و ادامه داد: "ما حداقل ۴ نوع مدل عملیاتی داریم: برای اینکه فرایندهای کسب و کار استاندارد و یکپارچه شوند از این ۴ نوع می‌توان استفاده کرد.
  • مدل متنوع سازی
  • مدل هماهنگ سازی
  • مدل تکرار سازی
  • مدل یکنواخت سازی
همچنین در این پیش نشست مدل‌های عملیاتی تحقیق داده بر مبنای موسسه داما با نام های مدل عملیاتی توزیع شده و شبکه ای به تفضیل بحث گردید.
در بخش دوم پیش نشست دکتر امین خدامرادی با عنوان "داده کاوی در شبکه‌های اجتماعی" به تبیین اهمیت شبکه های اجتماعی پرداخت. وی ضمن ارائه مقدماتی در خصوص نقش شبکه های اجتماعی در عصر جدید افزود: " در بین مردم اکنون تعداد خیلی کم و معدودی هستند که از سوشال مدیا [۳] استفاده نمی‌کنند و یا اسمارت‌فون نداشته باشند. امروزه خیلی از اشخاص اطلاعات شخصی خود را از طریق سوشال مدیا با دیگران به اشتراک می‌گذارند. در دهه‌های قبلی ما ترس خاصی از هوش‌مصنوعی داشتیم. ترس ما این بود که فکر می‌کردیم ربات‌ها یک روزی ممکن است ما را کنترل کنند اما این اتفاق نیفتاد و هیچ رباتی ساخته نشد که به انسان حمله کند. اما می‌توانیم به قطعیت بگوییم که شبکه‌های اجتماعی در سال‌های اخیر و به‌خصوص در دهه آخر باعث شدند که ما با خوشحالی و رضایت‌خاطر اطلاعات خود را به سوشال مدیا بدهیم تا آنها را مدیریت کنند و کنترل کنند".
وی در ادامه ضمن اشاره به نقشهای جدید شبکه هایی مانند توئیتر و ویکی پدیا به بحث تخصصی در خصوص شبکه ویکی پدیا پرداخت" "ویکی پدیا هم حتی می‌تواند سوشال مدیا محسوب شود به طوری که دانش می‌تواند به صورت اشتراکی بین همه تقسیم شود و افراد میتوانند همه جا از آن استفاده کرده و مطالب را ویرایش کنند و هم به خواننده‌ها کمک می‌کند و هم به نویسنده‌ها که بتوانند دانششان را انتقال دهند". یکی از موضوعات داغ امروز اخذ دیتای کاربر و استفاده از آنها در ارائه خدمات جدید به کاربران است. محور اصلی بحث ایشان حول  بازار یابی دیجیتال با استفاده از شبکه های اجتماعی بود. وی افزود: "نکته مهم در این خصوص امنیت اطلاعات و مدیریت داده های افراد است. در بحث بازاریابی دیجیتال صاحبان کسب و کار باید ضمن شناخت کاربران و ارائه خدمات شخصی سازی شده این اطمینان را  به آنها بدهند که داده های آنها محفوظ خواهد بود".
در پایان حاضران در جلسه به ارائه و تبادل نظر پرداختند و سوالات متعددی درباره شیوه های مدیریت داده در عصر تحول دیجیتال، مهارتهای لازم برای آن و نقش های شاخص های کلیدی عملکرد در بازاریابی محصول دیجیتال پرداخته شد.  این پیش نشست در ساعت ۱۳ به کار خود پایان داد.
گزارش: مریم مقدمی، دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت دانش دانشگاه تهران


[۱] operating
[۲] operations
[۳] . Social Media

دفعات مشاهده: 1237 بار   |   دفعات چاپ: 200 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

26 فروردین 1400 دومین پیش نشست همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1400/2/11 | 

دومین پیش نشست همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال با موضوع اصلی "مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی" با سخنرانی دکتر مریم صرافزاده  (عضو هیات علمی دانشگاه تهران و پژوهشگردانشگاه چالرز استوارت استرالیا)، دکتر حمید کشاورز (عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی) ، لیلا جباری (دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تربیت مدرس)، دکتر نیراج Neeraj Kumar Singh (معاون کتابخانه دانشگاه پنجاب چندیگار هند) و با دبیری مریم مقدمی دانشجوی دکتری مدیریت دانش دانشگاه تهران در روز پنجشنبه مورخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱ الی ۱۳ با حضور ۶۷ نفر از دانشجویان و اساتید  به صورت مجازی برگزار گردید.
این نشست با ارائه سخنانی توسط دکتر صراف زاده با عنوان "جایگاه حق مؤلف در مدیریت محتوای شبکه‌های اجتماعی" آغاز گردید.
ایشان ضمن اشاره به اهمیت رعایت قانون کپی رایت توسط مردم هدف از آن را تشویق افراد به خلاقیت و نوآوری و تولید اثر با حمایت از حقوق مادی و معنوی تولیدکنندگان اثر دانست. دکتر مریم صراف زاده در خصوص قوانین حق مؤلف به دو قانون تصویب شده در این خصوص با نام معاهده برن و  قانون کپی رایت هزاره دیجیتال [۱]  (DMCA) اشاره و به شرح و تبیین جامع آن پرداختند.
یک بحث بسیار مهم در سخنان وی موضوع استفاده منصافانه  (Fair use) آثار بود. در این باره وی به اهمیت کپی رایت در حفظ حقوق مولفین و رعایت شرط استفاده منصفانه از آثار را مطرح کرد. لزوم تعادل بین حفظ حقوق تولیدکنندگان و دسترسی مصرف کنندگان استثنائاتی را موجب شده است که یکی از آنها استفاده منصفانه است. استفاده منصفانه به معنی استفاده مجاز از تمام یا بخشی از یک مطلب، بدون اجازه نویسنده برای استفاده معلولان، کتابخانه‌ها، برای استفاده شخصی و غیرتجاری برای اهداف آموزشی و پژوهشی، نقد اثر، طنز و هجو و یا تهیه گزارش خبری است.
 
یکی از کارکردهای اصلی شبکه‌های اجتماعی، تولید و توزیع محتواست. در این بین کتابداران با توجه به رسالت اصلی رشته خود باید ضمن رعایت اصل حق مولف در تولید و استفاده از آثار موجود در فضای مجازی باید در خصوص مجوزی تحت عنوان کرییتیو کامنز [۲] اگاهی های لازم را داشته باشند. پدیدآورندگان آثار با این مجوز به عموم اجازه می‌دهند که از آثار تحت این مجوز به صورت آزادانه و فقط به‌شرط ذکر منبع، استفاده کنند و نگرانی از جهت حق مؤلف نداشته باشند. فقط تحت این مجوز است که استفاده از اثر، نیازی به گرفتن اجازه مستقیم از مالک آن را ندارد.
 
بعد از اتمام سخنرانی دکتر صراف زاده، سخنرانی آقای دکتر کشاورز با عنوان "محتوای دروغین در رسانه‌های اجتماعی: چالش‌ها و راهکارها شروع شد.  هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در خصوص ایجاد مباحث جدیدی با نام تصاویر غلط (Fake Images) یا برنامه‌های غلط و اشتباه  (Fake (Apps  یا ویدئو های غلط و اشتباه که میتوانند کاربران را فریب دهند به سخنرانی پرداخت. وی برای ارزیابی اطلاعات در شبکه های اجتماعی چند شاخص مهم  را مطرح کرد:  از نظر وی دو بعد اصلی ارزیابی اطلاعات در  شبکه های اجتماعی عبارتند از: ارزیابی منبع اطلاعاتی و ارائه اطلاعات. ابعاد دیگر در این خصوص رایتینگ و یا نوشتار در شبکه های اجتماعی میباشند.

وی به بحث در خصوص مفاهیم مهم مرتبط با شبکه های اجتماعی پراخت. وی در این خصوص مفاهیمی مانند شیوه شناسایی  واژه‌های رکیک و تنفرانگیز، کشف ربات ها، رفتارهای زبانشناختی، شناسایی اطلاعات جعلی، تحلیل شبکه های اجتماعی، کشف رفتارهای ظالمانه، بحث زبان های برنامه نویسی، تشخیص نظرات افراد، مدل سازی موضوعات و تحلیل احساسات را برشمرد. دکتر کشاورز در خصوص تمام این موارد به ذکر مثال و شرح بسیط و جامع پرداخت.
 
پس از آن خانم جباری، سخنرانی خود را با موضوع "اشاعه دانش مبتنی بر شبکه‌های اجتماعی" آغاز کرد. وی به بحث و توضیح مفاهیم دانش و مدیریت دانش و اهمیت آن  به عنوان رکن توسعه کشورها پرداخت.
جباری دانشجوی دکتری علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تربیت مدرس افزود:
مدیریت دانش مجموعه فرآیندهای هشت مرحله‌ای شامل شناخت دانش، کسب، ممیزی، سازماندهی، اشاعه، توسعه و کاربست و خلق دانش در راستای دستیابی به اهداف سازمانی است. فراهم آوری زمینه‌های به اشتراک‌گذاری دارایی‌های فکری افراد، یکی از مراحل مدیریت دانش است و دانشی که گزینش، بهینه‌سازی و سازماندهی شده است، چنانچه به اشتراک گذاشته نشود، نمی‌تواند مورد استفاده افراد سازمان، قرار بگیرد.
سخنرانی وی حول دو محور اصلی ویژگی‌های شبکه‌های اجتماعی و عوامل مؤثر بر رفتار اشتراک دانش در شبکه‌های اجتماعی بود. وی ضمن اشاره به نقش محیط در اشتراک دانش تأکید کرد: در محیط فرهنگی اعضاء به راحتی، ایده‌ها را به اشتراک می‌گذارند و کسی سرزنش نمی‌شود، بلکه مورد تقدیر هم واقع می‌شوند. افراد در شبکه‌های اجتماعی تشویق می‌شوند و به آنها پاداش داده می‌شود. در چنین محیطی به افراد امکان ارتباط توسعه تعاملات اجتماعی و توسعه مهارت‌های اجتماعی داده می‌شود.
در انتها دکتر نیراج (Neeraj Kumar Singh) معاون کتابخانه دانشگاه پنجاب چندیگار هند، که مهمان ویژه این نشست بودند به ارائه سخنرانی خود با عنوان " مدیریت محتوای دیجیتال در عصر تحول دیجیتال" پرداخت.
 
از نظر وی تکنولوژی‌ها و ابزارهای مختلفی برای مدیریت محتوای دیجیتال وجود دارد که سازمان‌ها از آنها برای دیجیتال‌سازی محتوا استفاده می‌کنند.
منافع مدیریت محتوای دیجیتال از منظ وی عبارتند از:
     ۱- قابل دسترس بودن محتوا
     ۲- مفید بودن برای سازمان ها 
    ۳- مفید بودن جهت اشتراک گذاری
دکتر نیراج افزود: "مدیریت محتوای دیجیتال باید به گونه‌ای یکپارچه و کاربر پسند باشد. استفاده از فضای ابری در مدیریت محتوای دیجیتال بسیار مفید خواهد بود. همچنین استفاده از هوش مصنوعی در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد. گرچه چالش‌هایی در زمینه ساخت محتوا، دسترسی و مدیریت آنها وجود دارد."
وی به بحث تفضیلی در خصوص پروژه ای که در حال حاضر در حوزه مدیرتی محتوای دیجتالی در حال انجام هستند اشاره کرد و بیان داشت:
"هدف این پروژه یکپارچه سازی محتوا ها و قرار دادن محتوا در یک پلتفرم است اما محدودیت‌هایی در این زمینه وجود دارد از قبیل محدودیت‌های مالی، چالش در زمینه یکپارچه سازی همه محتوا ها و بروز‌رسانی این محتواها. این پلتفرم امکان جستجو از طریق کلید واژه‌های عنوان و نویسنده را امکان پذیر ساخته ‌است. محتوا یک دارایی مهم سازمانی است و ارائه درست آن برای سازمان‌ها اهمیت بسیاری دارد. مدیریت محتوا در هر سازمان نیازمند خط مشی مشخصی است که به محض اجرا آنها، عملکرد سازمان را تحت تأثیر قرار می‌دهد."
در انتهای این نشست دبیر علمی کنفرانس استاد محمد حسن زاده به ارائه پرسش هایی از دکتر نیراج در خصوص اهمیت مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی پرداخت.
 
سپس حاضران در جلسه به ارائه و تبادل نظر پرداختند و سوالات متعددی درباره الزامات و ساختارهای لازم در مدیریت محتوای دیجیتال در کتابخانه ها، مباحث حق مولف در خصوص برنامه های تولید شده در شبکه های مجازی و قوانین موجود در شبکه های اجتماعی جهت مدیریت بهتر محتوا پرداخته شد.  این پیش نشست در ساعت ۱۳ به کار خود پایان داد.

گزارش: مریم مقدمی، دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت دانش دانشگاه تهران
 
 
 
 



[۱] . Digital Millennium Copyright Act (DMCA)

[۲] . Creative commons

دفعات مشاهده: 1390 بار   |   دفعات چاپ: 258 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

16 اردیبهشت 1400 روز پنجشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰:۲۰ الی ۱۳

 | تاریخ ارسال: 1400/2/15 | 

پنجمین پیش نشست همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال با موضوع اصلی "مدیریت محتوای دیجیتال: رویکرد مدیریت دانش و تحول" در روز پنج شنبه مورخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰از ساعت ۱۰:۲۰ الی ۱۳ برگزار می شود.
 
سخنران نخست: سودا جامته، متخصص و مدرس اینترنت اشیا، مرکز مطالعات استنفورد با موضوع "دیجیتالی کردن وسایل نقلیه خودران با داده و محتوای دیجیتال"
 
سخنران دوم: آقای سانتوش شکر، متخصص مدیریت دانش صنعت نفت و گاز عمان ، با عنوان" استانداردهای مدیریت دانش چگونه میتوانند مدیریت دانش سازمانی را تسریغ کنند؟ یک رویکرد محتوایی"
سخنران سوم : مهندس میلاد پدیدار فرد، متخصص مدیریت پروژه، هم بنیان گذار گروه مدیریت داده محور کسب و کار، با موضوع"دیجیتالی شدن و مدیریت دانش"
 
این همایش بین المللی توسط دانشگاه تربیت مدرس و  دانشگاه علامه طباطبائی در ۲۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ برگزار می شود .
شرکت در نشست برای عموم متخصصان آزاد است و علاقه مندان می توانند از طریق لینک زیر در نشست مذکور  شرکت کنند:
Yun.ir/۷q۲xse
وبگاه همایش:dcm.modares.ac.ir

دفعات مشاهده: 1138 بار   |   دفعات چاپ: 230 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

دانلود برنامه همایش زمانبندی برنامه های نخستین همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال

 | تاریخ ارسال: 1400/2/15 | 

دفعات مشاهده: 1205 بار   |   دفعات چاپ: 196 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

دکتر محمد حسن زاده دبیر علمی همایش در مصاحبه خبرگزاری لیزنا تشریح کرد اشتغال دانش آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسی در زمینه تولید و مدیریت محتوا

 | تاریخ ارسال: 1400/2/15 | 
منبع : لیزنا
دکتر محمد حسن زاده: امروز حوزه محتوا به عنوان یکی از ده حوزه شغلی در سطح جهان مطرح است و افراد بسیار زیادی در کشورهای مختلف به تولید محتوا مشغول هستند. به طور یقین، در آینده بسیاری از دانش آموختگان رشته های مختلف، از جمله دانش آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسی در زمینه تولید و مدیریت محتوا شاغل خواهند شد.
اشتغال دانش آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسی در زمینه تولید و مدیریت محتوا

به گزارش لیزنا، دکتر محمدحسن زاده در گفتگو با لیزنا به سوالاتی در زمینه همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال به شرح زیر پاسخ داد:

همایش رو معرفی کنید(با همکاری کدام سازمانها برگزار می شود) و چه زمانی برگزار می شود؟

نخستین همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال بستری برای ارائه یافته های نوآورانه و عملی در دانشگاه ها، موسسات پژوهشی و بنگاه ها با محوریت تبادل دانش بین المللی است. این همایش  با حضور صاحبنظران به نام بین المللی روز دوشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت آنلاین برگزار خواهد شد و اطلاع رسانی اخبار از طریق وب سایت همایش  (dcm.modares.ac.ir) به زبان های فارسی و انگلیسی انجام می شود این کنفرانس به دنبال ایجاد بستری است که  ارتقای ارتباط بین نظریه و عمل  را با نگاهی ویژه به تنگناهای حاصل از همه گیری کرونا را تسریع کند. البته دریافت مقاله ها محدود به موضوع کرونا نبوده است و محورهای موضوعی متنوعی را در بر می گیرد که در محورهای همایش درج شده است. کنفرانس با همکاری دانشگاه های تربیت مدرس و علامه طباطبایی و از سوی انجمن های علمی – دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دو دانشگاه برگزار می شود.

ضرورت برگزاری این همایش چیست؟

صاحبنظران بسیاری در سطح بین المللی معتقد هستند که محتوا تعیین کننده ترین عامل در قرن حاضر است. توسعه ابزارها و فناوری های دیجیتال، تولید و اشاعه محتوا را تسریع کرده است. امروزه همه افراد به تولید کنندگان محتوا تبدیل شده اند. شبکه های اجتماعی، وب سایت ها، ارتباطات فردی و گروهی، همگی به تولید و انتشا رمحتوا سرعت بخشیده اند. در چنین زمانی، مدیریت محتوای دیجیتال ضرورت دوچندانی پیدا کرده است. مدیریت محتوا هم برای افراد مساله است، هم برای سازمان ها و هم به صورت کلی در سطح ملی به عنوان یک مساله جدی است. همین ضرورت ها ایجاب می کند که مراکز علمی پا پیش بگذارند و نقش راهبری خود در مدیریت محتوای دیجیتال را با هم اندیشی و همکاری جمعی ایفا کنند. مدیریت محتوا صرفا به بُعد فنی محدود و منحصر نیست. بلکه ابعاد اجتماعی، تربیتی، حقوقی، اقتصادی و محیطی به صورت در هم تنیده در عالم محتوای دیجیتال نمایان شده است. به همین دلیل ما نیازمند نگاه چندبُعدی و همکاری چندجانبه برای مدیریت محتوای دیجیتال هستیم.

فعالیتهای صورت گرفته در خصوص همایش چیست؟

فعالیت های همایش بین المللی از اواسط زمستان آغاز شده است. اولین کار به لحاظ ماهیت فعالیت های اشتراکی، هماهنگی أمور و تصویب برگزاری همایش در دانشگاه بود، بعد از آن کمیته های اجرایی و علمی شکل گرفتند و اعضای آنها با محوریت اعضای انجمن های دو دانشگاه و دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری مشخص گردید. در سریع ترین زمان ممکن، وب سایت همایش به دو زبان فارسی و انگلیسی راه اندازی و در اختیار جامعه علمی قرار گرفت. با تلاش های مستمر، اعضای کمیته های اجرایی و علمی، فراخوان مقاله و سخنرانی در سطح ملی و بین المللی منتشر شد.
بعد ازاتمام موعد دریافت مقالات، داوری های شروع و مقالات پذیرفته شده به نویسندگان اعلام گردید. اکنون با مشخص شدن برنامه اولیه همایش، أمور مربوط به هماهنگی های نهایی و آماده سازی برای روز همایش در حال اجراست.

محورهای همایش کدامند و توسط چه کسانی پیشنهاد و نهایی شد؟

محورهای همایش عبارتند از:
➢ چارچوب های تحول دیجیتال
➢ زیر ساخت های فنی ، فرهنگی و اجتماعی مدیریت محتوای دیجیتالی
➢ استانداردهای مدیریت محتوای دیجیتالی
➢ معماری سیستم های مدیریت محتوای دیجیتالی
➢ تجارب زیسته مدیران در مدیریت محتوای دیجیتالی در دوران کرونا
➢ مدیریت محتوا در آموزش های مجازی
➢ مدیریت محتوا در شبکه های اجتماعی در دوران کرونا
➢ چالش های مدیریت محتوای دیجیتالی
➢ حفاظت و امنیت محتواهای دیجیتالی
➢ ابعاد اقتصادی و اجتماعی مدیریت محتوای دیجیتالی
➢ مسائل اخلاقی در مدیریت محتوای دیجیتالی

این محورها با توجه به نیازهای شناسایی شده و همچنین موضوعات مورد بحث در عرصه های علمی و سازمانی تعیین و توسط کمیته علمی نهایی شده است.

سخنرانان همایش چه کسانی خواهند بود چرا این افراد انتخاب شده اند؟

با توجه به استقبال بسیار زیاد از همایش، این رخداد علمی از ساعت ۸ صبح تا ۸ عصر در قالب یک نشست افتتاحیه، ۶ نشست تخصصی و یک نشست اختتامیه برگزار خواهد شد. دو دسته ازسخنرانان در همایش به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت، دسته اول، کسانی هستند که مقالات ارسالی آنها بعد از مراحل داوری به عنوان ارائه شفاهی پذیرفته شده اند. دسته دوم، متخصصانی از داخل و خارج از کشور از دانشگاه های معتبر و بین المللی هستند که با توجه به تخصص شان به عنوان سخنران کلیدی به ارائه مطلب خواهند پرداخت. انتخاب  مقالات براساس نظرات داوری و درونمایه علمی آنها صورت گرفته و در گزینش افراد سخنران کلیدی نیز به شایستگی، سوابق و تخصص افراد توجه شده است. امیدوار هستیم که از ترکیب این دو دسته از ارائه ها، بستر مناسبی برای تبادل دانش در حوزه مدیریت محتوای دیجیتال فراهم بیاوریم و توجه عالمانه به مدیریت محتوای دیجیتال را در کانون توجه جامعه علمی و اجرایی کشور قرار دهیم.

شخصیت های بین المللی در کدام یک از محورهای همایش سخنرانی می‌کنند؟

صاحبنظران بین المللی که از دانشگاه های معتبر جهان انتخاب شده اند، در طیفی از موضوعات از حیطه های فنی تا تجربیات مفید و چارچوب های علمی و دانشگاهی در ارتباط با محورهای همایش به سخنرانی خواهند پرداخت.

آیا قرار است این همایش سالانه برگزار شود؟

تصمیم اولیه بر این بوده است که این همایش به صورت سالانه برگزار شود و در برگزاری آن با توجه به موضوع همایش که محتوای د یجیتال را هدف گرفته است، همیشه به صورت آنلاین باشد. اما تصمیم قطعی در این خصوص گرفته نشده و بعد از ارزیابی دستاوردهای همایش نخستین، نسبت به تداوم آن و نحوه برگزاری هم اندیشی و تصمیم گیری خواهد شد.

این همایش چه کمکی به دانشجویان و فارغ التحصیلان خواهد کرد؟

امروز حوزه محتوا به عنوان یکی از ده حوزه شغلی در سطح جهان مطرح است و افراد بسیار زیادی در کشورهای مختلف به تولید محتوا مشغول هستند. تجارت تولید و اشاعه محتوا روز به روز به یک کسب و کار پر رونق و گسترده تولید می شود. شرکت های بسیار بزرگی در دنیا و کشور در عرصه محتوای دیجیتال فعالیت می کنند. به طور یقین، در آینده بسیاری از دانش آموختگان رشته های مختلف، از جمله دانش آموختگان علم اطلاعات و دانش شناسی در زمینه تولید و مدیریت محتوا شاغل خواهند شد. البته اهداف و آرمان های همایش تنها به سطح اشتغال محدود نیست و اصولا به شکل دهی گفتمان سیاستگذاری در عرصه مدیریت محتوای دیجیتال و تسهیل ساختارهای سازمانی، حقوقی، سیاستی و هم افزایی در این عرصه توجه جدی دارد. بر همین اساس، توسعه افق دید دانشجویان، پژوهشگران، دست اندرکاران و سیاستگذاران و جلب توجه آنها به مقوله مدیریت محتوای دیجیتال و بسترسازی برای انتقال دانش و تجربیات جهانی برای غنی سازی گنجینه های دانشی مربوطه مهمترین هدف این کنفرانس را تشکیل می دهد.

آیا مقالات بعدا به صورت کاربردی استفاده خواهند شد؟ و در کجا منتشر می شوند؟

ساختار این همایش به گونه ای در نظر گرفته شده است که از همان ابتدا، بستر کاربست محتوای همایش فراهم شود. قبل از برگزاری همایش در ۲۷ اردیبهشت. از اواسط فروردین ماه، به صورت منظم، هر هفته (پنجشنبه ها) یک پیش نشست مرتبط با محورهای همایش برگزار شده است. در این پیش نشست ها صاحبنظرانی از داخل کشور و خارج به عنوان سخنران و ارائه دهنده حضور یافته اند. تاکنون در ۴ پیش نشست برگزار شده، بیش از ۱۰ نفر صاحبنظر بین المللی حضور یافته و تجربیات و دانسته های خود را به اشتراک گذاشته اند. و این نشست ها همچنان  ادامه دارد. همین امر موجب شده است که محتواهای ارزشمندی ارائه شود. این محتواها پیاده سازی و در قالب یک مجموعه در اختیار جامعه علمی و خوانندگان قرار خواهد گرفت.
علاوه بر پیش نشست ها، مطالب محتوایی سخنرانی ها و مباحث روز کنفرانس نیز به صورت دقیق پیاده سازی و در قالب مجموعه مقالات منتشر خواهد شد. برخی از مقالات نیز به صورت منتخب، در فصلنامه بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال (International Journal of Digital Content Management) منتشر خواهد شد. همگرایی بین همایش، مجله، انجمن و دانشگاه های برگزار کننده، فرصت مناسبی برای کاربردی سازی مطالب و پیگیری آنها به شیوه های مختلف از مراجع مربوطه فراهم ساخته است.

پیش نشستهای برگزار شده با چه موضوعاتی بوده است و استقبال به چه صورت بوده است؟

موضوعات پیش نشست ها، به صورت مستقیم در ارتباط با محورهای کنفرانس بوده و ابزارهای فنی مدیریت محتوا، جنبه های اخلاقی مدیریت محتوای هوشمند، مدیریت محتوای سازمانی، اینترنت اشیاء و مواردی نظیر آن را شامل شده است. در پیش نشست ها، ترکیب افراد به گونه ای انتخاب شدند که هم از دانشگاه و هم از صنعت، نمایندگانی حضور داشته باشند. برخی از پیش نشست های ما خود یک سمینار مفصل بوده و ۴ نفر از کشورهای مختلف به ارائه مطلب پرداختند. استقبال از پیش نشست ها چشمگیر بوده و مهمترین نکته، تنوع حاضرین در این نشست ها بوده است. افرادی از صنعت، شرکت های بخش خصوصی، سازمان های اجرایی و همچنین دانشگاه ها در این نشست ها شرکت کردند. نکته مهم دیگر، سطح مشارکت شرکت کنندگان در جلسات پرسش و پاسخ و تعامل با سخنرانان بوده است. اینها نشان می دهد که مدیریت محتوای دیجیتال یک موضوع پویا و دامنه داری است که در آینده بخش مهمی از جامعه دانشگاهی و حرفه ای را درگیر خود خواهد کرد.

هر صحبت ناگفته ای در‌مورد این همایش دارید بفرمایید.

این همایش با همکاری دو دانشگاه و با محوریت انجمن های علمی – دانشجویی برگزار می شود و فرصتی برای حصور نسل جدید حرفه مندان ما در تعاملات بین الملی فراهم می آورد. در  پایان از همکاران فعال و ارزشمند در مجموعه خبرگزاری لیزنا تشکر می کنم که بستر را برای انتشار و اشاعه اخبار رخدادهای علمی و تحلیل های عالمانه فراهم می کند. مایل هستم از همکاران خودم در کمیته های اجرایی و علمی قدردانی کنم که با جدیت تمام و تقسیم کار مثال زدنی به انجام امور مشغول هستند. همه کسانی که به همایش مقاله فرستادند، پیشنهاداتی ارائه کردند و به صورت مستمر به اطلاع رسانی اخبار همایش می پردازند، سپاسگزاری می کنم. بدین وسیله از همه اعضای جامعه علمی و حرفه ای دعوت می کنم که با ثبت نام در وب سایت همایش به نشانی dcm.modares.ac.ir به جمع شرکت کنندگان در همایش بپیوندند.


دفعات مشاهده: 1160 بار   |   دفعات چاپ: 234 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

ثبت نام همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال آغاز شد تجریه یک رخداد بین المللی با حضور صاحبنظران تراز اول از کشورهای مختلف

 | تاریخ ارسال: 1400/2/15 | 
تجریه یک رخداد بین المللی با حضور صاحبنظران تراز اول از کشورهای مختلف:
ثبت نام در اولین کنفرانس بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال آغاز شد.
دانشگاه تربیت مدرس و دانشگاه علامه طباطبایی میزبانی یک رویداد پژوهشی معتبر در حوزه‌ی مدیریت محتوای دیجیتال را برعهده دارند. اولین  کنفرانس بین‌المللی «مدیریت محتوای دیجیتال در ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ به صورت انلاین  برگزار خواهد شد. این کنفرانس محلی برای کسب اطلاع از یافته های پژوهش‌های جدید و دیدگاه های بین المللی در شاخه‌های مختلف محتوای دیجیتال است.  حضور صاحبنظران بین المللی تراز اول، بستر مناسبی برای تبادل دانش و تجربیات فراهم کرده است.  
حضور در نشست های کنفرانس و دریافت  گواهی حضور معتبر (به مدت ۱۲ ساعت)، صرفا برای کسانی که ثبت نام کرده اند، امکان پذیر خواهد بود. بدین وسیله، از پژوهشگران، متخصصان و مدیران، دانشجویان، مدیران مجموعه های دیجیتال، کتابخانه های مجازی، کتابداران، مدیران وب سایت ها و مجموعه های اسناد و علاقمندان دعوت می‌کند جهت حضور خود در نشست های علمی، ثبت نام کنند.

تعرفه ­های ثبت نام به شرح ذیل می باشد:
 
ردیف انواع ثبت نام هزینه ثبت نام
۱ اعضای هیات علمی ۵۰۰,۰۰۰ ریال
۲ دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس و علامه طباطبائی ( فردی) ۲۰۰,۰۰۰ ریال
۳ دانشجویان سایر دانشگاه‌ها (گروهی (بیش از ۵ نفر)) ۲۰۰,۰۰۰ ریال
۴ دانشجویان سایر دانشگاه‌ها (فردی) ۲۵۰,۰۰۰ ریال
۶ کارشناسان و کارمندان سازمان­ها (فردی) ۴۰۰,۰۰۰ ریال
۷ کارشناسان سازمان­ها (گروهی (بیش از ۵ نفر)) ۳۰۰,۰۰۰ ریال
۸ ارائه­دهنگان مقالات -











توجه: اعضای تایید شده انجمن های علمی کشور، از ۵۰ درصد تخفیف برخوردار خواهند بود.
آخرین مهلت ثبت نام: ۲۰ اردیبهشت
در صورت هرگونه سوال  با شماره  ۰۹۱۳۴۳۵۴۸۰۳ تماس حاصل فرمایید. همین الان ثبت نام کنید. لینک ثبت نام

دفعات مشاهده: 1152 بار   |   دفعات چاپ: 173 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

Registration for the Conference is open

 | تاریخ ارسال: 1400/2/17 | 
Registration for the International Conference of Digital Content Management is open just now.

💡We are hosting a prestigious research event in the field of Digital Content Management. The The conference will be held online on May ۱۷, ۲۰۲۱. Receiving a valid certificate of attendance (for ۱۲ hours) will only be possible for those who have registered. It hereby invites researchers, professionals and administrators, students, digital collections managers, virtual libraries, librarians, webmasters and document collectors and other parties to register for their scientific interests.

🚦Registration is free but mandatory for participation and certificate.
🖲️Registration link: https://dcm.modares.ac.ir/form_register.php?slct_pg_id=۶۶&sid=۱&slc_lang=fa

دفعات مشاهده: 1220 بار   |   دفعات چاپ: 193 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

TimeTable Timetable of the Conference was announced

 | تاریخ ارسال: 1400/2/17 | 
International Conference on Digital Content Management (dcm.modares.ac.ir)
17 May 2021
Schedule (Download in pdf)
Session Panel (Members) Presenter Title Time/
Tehran
Time/ GMT
Opening   Dr. Mohammad Hassanzadeh, Chair, Scientific Committee Opening and Scientific Committee Report 8:30 - 8:45 04:00-04:15
University authority – Tarbiat Modares University Opening note 8:45 - 8:55 04:15-04:25
Dr. Seyed H. Khodadad Hosseini, Dean, Faculty of Management and Economics, TMU Opening note 8:55 - 9:05 04:25-04:35
University authority – Allameh Tabatabaei University Opening note 9:05 - 9:20 04:35-04:50
Dr. Mitra Samiei, Chair, Executive Committee, Allameh Tabatabaei University Executive report 9:20 – 9:40 04:50-05:10
 
 
 
Session A
Dr. E. Momeni,
Dr. G. Galyani-Moghaddam
Dr. A. Isfandyari-Moghaddam
Dr. Azam Najafgholinezhad, National Library, Iran University Libraries Reaction to COVID-19 Pandemic: First Grade Central Libraries in Iran 9:40- 10:00 05:10-05:30
Dr. Hamideh Jafari Pavarsi, Head Digital library, Academy of Art, Iran Digital Content Management: Systematic Review 10:00-10:20 05:30-05:50
Dr. Nader Naghshineh, Maryam Tavoosi, Tehran Univrsity, Iran "Bounce rate" and "Average Visit Duration" in University Library Websites in Iran: Correlation Relationship Analysis 10:20 - 10:40 05:50-06:10
Discussion     10:40 - 11:00 06:10-06:30
 
Session B
Dr. D. Masoumi,
Dr. M. Sarrafzadeh
Dr. A. Asnafi
Dr. Omid Noroozi,  Associate Prof. Wageningen University and Research, Netherlands
 
Post-Covid Online Education: Implications for Higher Education 11:00 - 11:30 06:30-07:00
Dr. Stan Van Ginkel, Associate Prof. Wageningen University and Research, Netherlands
 
Integrating Content into Presentation Skills by Making Use of Virtual Reality’ 11:30 - 12:30 07:00-08:00
Discussion     12:30 - 12:45 08:30-08:15
    Lunch Time and Break
 
12:45 – 14:00 08:15-09:30
 
 
Session C
Dr R. Fattahi,
Dr. S. M. Taheri
Dr. Elaheh Hosseini, Kimiya, Taghizadeh Milan, MohammadShaker Sabetnasab, Iran Thematic Clusters of the Intellectual Structure in the field of Digital Content Management 14:00 - 14:25 09:30-09:55
Dr. Maziar Amirhosseini, Agricultural Research, Education and Extension Organization (AREEO), International Affairs Department, Iran An Analytical Approach to Rank Knowledge Organization Systems (KOSs) in Digital Content Engineering and Management 14:25 - 14:50 09:55-10:20
Discussion     14:50 – 15:00 10:20-10:30
 
 
 
Session D
Dr. J. Lamirel,  
Dr. M. Alipour Hafezi
Dr. M. Zeinolabedini
Dr. Jako Olivier, North west University, South Africa; and Chair on Multimodal Learning, UNESCO Research Ethics for Digital Content Management in a Multimodal Context: Data Analytics and the Evanescence of Research Participants. 15:00 - 15:30 10:30-11:00
Dr. Nastaran Hajiheidari, Assistanit Prof. Sheffield University, UK Switching and Multi-homing in supply and Demand Sides of Digital Platforms 15:30 - 16:00 11:00-11:30
Mr. Hank Malik. Experienced Knowledge Management (KM) Practitioner, UK Social Networks and Unstructured Content 16:00 - 16:40 11:30-12:10
Discussion     16:40 - 17:00 12:10-12:30
 
 
Session E
Dr. A. Noroozi Chakoli,
Dr. R. Zavaraqi
Dr. Tahereh Saheb, Management Studies Center, Tarbiat Modares University, Iran Ethical Aspects of Engineering Applications of Artificial Intelligence Through Text Mining 17:00 - 17:30 12:30-13:00
Dr. Vahid Jafari Sadeghi, Coventry University, UK Digital Transformation and International Entrepreneurship in the Era of the Fourth Industrial Revolution 17:30 - 18:00 13:00-13:30
Discussion     18:00 - 18:20 13:30-13:50
 
 
Session F
Dr. T Saheb,
Dr. N. Hajiheidari
 
Dr. Jean Charles Lamirel, Faculty Member, Université Henri Poincaré Nancy, Laboratory LORIA, France Use of Emerging Techniques of Word and Graph Embedding for Solving Challenging Digital 18:20 - 18:50 13:50-14:20
Dr. Marco Scialdone, the European University of Rome, Italy Legal challenges facing the Production of Shared Content: the European Perspective 18:50 - 19:30 14:20–15:00
Discussion     19:30 - 19:45 15:00-15:15
 
Closing
  Conference Demo Video Clip 19:45 – 19:50 15:15-15:20
Closing Note Closing remarks 19:50 – 20:00 15:20-15:30
Scientific Committee Conference Statement 20:00 – 20:10 15:30-15:40
 
Detailed information on the conference is accessible through the conference website and social media carriers:

دفعات مشاهده: 1712 بار   |   دفعات چاپ: 251 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   1 نظر

پیش نشست سوم سومین پیش نشست کنفرانس بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال برگزار شد

 | تاریخ ارسال: 1400/2/19 | 

سومین پیش نشست همایش بین‌المللی مدیریت محتوای دیجیتال با موضوع اصلی "تحویل محتوای دیجیتال"برگزار شد.

سومین پیش نشست همایش بین‌المللی مدیریت محتوای دیجیتال با موضوع اصلی "تحویل محتوای دیجیتال" با سخنرانی جناب پرفسور کی. پی. سینگ (از دانشگاه دهلی، هند) و سخنرانی جناب آقای داوود معصومی (از دانشگاه یوله، سوئد) در روز پنجشنبه مورخ ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱ الی ۱۳ توسط انجمن علمی­دانشجویی علم­اطلاعات و دانش­شناسی دانشگاه تربیت مدرس و انجمن علمی­دانشجویی علم­اطلاعات و دانش­شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و حمایت انجمن علمی کتابداری و اطلاع­رسانی ایران و انجمن ارتقاء کتابخانه‌های عمومی ایران با حضور ۶۸ نفر از دانشجویان و اساتید  به صورت مجازی برگزار گردید.
 
این نشست با ارائه سخنانی از پرفسور کی. پی. سینگ از دانشگاه دهلی، هند با موضوع "مدیریت محتوا در مراکز اطلاعاتی؛ فرصت‌ها و چالش‌ها" اغاز گردید. ایشان ضمن اشاره به اهمیت تحویل محتوای دیجیتال افزود:." یکی از حوزه های بسیار مهم در مدیریت محتوای دیجیتال بحث تحویل دیجیتال است که در حقیقت هسته اصلی این کنفرانس است. امروزه محتوای دیجیتالی در راحت ترین و خوانا ترین قالب برای کاربران ارائه می شود. در این میان کتابداران حرفه ای در سراسر جهان وظیفه مدیریت این محتوا را بر عهده دارند". از نظر وی مدیریت محتوای دیجیتال چالش ها و فرصت های بیشماری را برای کتابخانه ها و مراکز اطلاعاتی به ارمغان اورده است. وی در ادامه به ارائه تجربه شخصی خود در این حوزه پرداخت. در ادامه ضمن تبیین و تشریح کامل این تجارب و پرداختن به مفاهیم جهان باز و اهمیت یادگیری آزادانه در ان و نقش کتابخانه ها در فراهم اوری منابع اطلاعاتی از جمله فراهم اوری دوره های یادگیری باز ( موک ها )به سخنان خود پایان داد.
در بخش دوم پیش نشست  دکتر معصومی هیات علمی دانشگاه یوله سوئد با عنوان "مدیریت محتوای آموزشی: تحلیل یادگیری" به ارائه سخنرانی پرداخت.
وی ضمن اشاره به انواع محتوای تولید شده به چگونگی تحویل محتوا به خواننده و یاد گیرنده پرداخت. به طور خلاصه بحث تحلیل یادگیری هسته اصلی صحبت ایشان بود. از نظر وی یکی از تعریف‌هایی که در مورد تحلیل یادگیری ارائه میشود عبارت است از" اندازه گیری، جمع آوری، تجزیه و تحلیل و گزارش داده‌ها در مورد زبان آموزان و زمینه‌های آنها به منظور درک و بهینه سازی یادگیری و محیط‌هایی است که در آن انجام می‌شود." از این رو تحلیل داده های محیط یادگیری توجه ویژه ای را میطلبد. استفاده از اطلاعات استاتیک و دینامیکی در مورد افراد یادگیرنده و محیط یادگیری، ارزیابی، انتخاب و تجزیه و تحلیل آن برای مدل سازی زمان واقعی،  پیش بینی و بهینه سازی فرآیندهای یادگیری، محیط یادگیری و همچنین تصمیم گیری در آموزش و پرورش سایر بحث های مطرح شده توسط ایشان بود.
در پایان حاضران در جلسه به ارائه و تبادل نظر پرداختند و سوالات متعددی درباره منابع اموزشی باز، نقش های جدید کتابداران در مدیریت محتوای دیجیتالی، تجارب کشور هند، واکاوی یادگیری، تجارب کشور سوئد و پاره ای از مباحث دیگر پرداخته شد. این پیش نشست در ساعت ۱۳ به کار خود پایان داد.
 
گزارش: مریم مقدمی، دانشجوی دکتری تخصصی مدیریت دانش دانشگاه تهران
 
 
 

دفعات مشاهده: 1085 بار   |   دفعات چاپ: 190 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

برنامه نشست های کنفرانس مدیریت محتوای دیجیتال

 | تاریخ ارسال: 1400/2/19 | 

 
برنامه سخنرانی های کنفرانس بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال
به گزارش دبیرخانه کنفرانس بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال  برنامه سخنرانی های کنفرانس بین المللی مدیریت دیجیتال اعلام شد. همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال  با حضور صاحبنظران به نام بین المللی روز دوشنبه 27 اردیبهشت 1400 به صورت آنلاین برگزار خواهد. این کنفرانس با همکاری دانشگاه های تربیت مدرس و علامه طباطبایی و از سوی انجمن های علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دو دانشگاه برگزار می شود. با توجه به استقبال بسیار زیاد از همایش، این رخداد علمی از ساعت 8 صبح تا 8 عصر در قالب یک نشست افتتاحیه، 6 نشست تخصصی و یک نشست اختتامیه برگزار خواهد شد. دو دسته ازسخنرانان در همایش به ارائه سخنرانی خواهند پرداخت، صاحبنظران بین المللی که از دانشگاه های معتبر جهان انتخاب شده اند، در طیفی از موضوعات از حیطه های فنی تا تجربیات مفید و چارچوب های علمی و دانشگاهی در ارتباط با محورهای همایش به سخنرانی خواهند پرداخت. جهت اشنایی بیشتر با برنامه همایش زمان بندی برنامه سخنرانی های کنفرانس در ادامه معرفی میگردد.
 
International Conference on Digital Content Management
17 May 2021
Schedule (Download in pdf)
Session Panel (Members) Presenter Title Time/
Tehran
Time/ GMT
Opening   Dr. Mohammad Hassanzadeh, Chair, Scientific Committee Opening and Scientific Committee Report 8:30 - 8:45 04:00-04:15
University authority – Tarbiat Modares University Opening note 8:45 - 8:55 04:15-04:25
Dr. Seyed H. Khodadad Hosseini, Dean, Faculty of Management and Economics, TMU Opening note 8:55 - 9:05 04:25-04:35
University authority – Allameh Tabatabaei University Opening note 9:05 - 9:20 04:35-04:50
Dr. Mitra Samiei, Chair, Executive Committee, Allameh Tabatabaei University Executive report 9:20 – 9:40 04:50-05:10
 
 
 

Session A

Dr. E. Momeni,
Dr. G. Galyani-Moghaddam

Dr. A. Isfandyati-Moghaddam

Dr. Azam Najafgholinezhad, National Library, Iran University Libraries Reaction to COVID-19 Pandemic: First Grade Central Libraries in Iran 9:40- 10:00 05:10-05:30
Dr. Hamideh Jafari Pavarsi, Head Digital library, Academy of Art, Iran Digital Content Management: Systematic Review 10:00-10:20 05:30-05:50
Dr. Nader Naghshineh, Maryam Tavoosi, Tehran Univrsity, Iran "Bounce rate" and "Average Visit Duration" in University Library Websites in Iran: Correlation Relationship Analysis 10:20 - 10:40 05:50-06:10
Discussion     10:40 - 11:00 06:10-06:30
 
Session B
Dr. D. Masoumi,
Dr. M. Sarrafzadeh
Dr. A. Asnafi
Dr. Omid Noroozi,  Associate Prof. Wageningen University and Research, Netherlands
 
Post-Covid Online Education: Implications for Higher Education 11:00 - 11:30 06:30-07:00
Dr. Stan Van Ginkel, Associate Prof. Wageningen University and Research, Netherlands
 
Integrating Content into Presentation Skills by Making Use of Virtual Reality’ 11:30 - 12:30 07:00-08:00
Discussion     12:30 - 12:45 08:30-08:15
    Lunch Time and Break
 
12:45 – 14:00 08:15-09:30
 
 

Session C
Dr R. Fattahi,
Dr. S. M. Taheri
Dr. Elaheh Hosseini, Kimiya, Taghizadeh Milan, MohammadShaker Sabetnasab, Iran Thematic Clusters of the Intellectual Structure in the field of Digital Content Management 14:00 - 14:25 09:30-09:55
Dr. Maziar Amirhosseini, Agricultural Research, Education and Extension Organization (AREEO), International Affairs Department, Iran An Analytical Approach to Rank Knowledge Organization Systems (KOSs) in Digital Content Engineering and Management 14:25 - 14:50 09:55-10:20
Discussion     14:50 – 15:00 10:20-10:30
 
 
 

Session D
Dr. J. Lamirel,  
Dr. M. Alipour Hafezi
Dr. M. Zeinolabedini
Dr. Jako Olivier, North west University, South Africa; and Chair on Multimodal Learning, UNESCO Research Ethics for Digital Content Management in a Multimodal Context: Data Analytics and the Evanescence of Research Participants. 15:00 - 15:30 10:30-11:00
Dr. Nastaran Hajiheidari, Assistanit Prof. Sheffield University, UK Switching and Multi-homing in supply and Demand Sides of Digital Platforms 15:30 - 16:00 11:00-11:30
Mr. Hank Malik. Experienced Knowledge Management (KM) Practitioner, UK Social Networks and Unstructured Content 16:00 - 16:40 11:30-12:10
Discussion     16:40 - 17:00 12:10-12:30
 
 

Session E
Dr. A. Noroozi Chakoli,
Dr. R. Zavaraqi
Dr. Tahereh Saheb, Management Studies Center, Tarbiat Modares University, Iran Ethical Aspects of Engineering Applications of Artificial Intelligence Through Text Mining 17:00 - 17:30 12:30-13:00
Dr. Vahid Jafari Sadeghi, Coventry University, UK Digital Transformation and International Entrepreneurship in the Era of the Fourth Industrial Revolution 17:30 - 18:00 13:00-13:30
Discussion     18:00 - 18:20 13:30-13:50
 
 

Session F
Dr. T Saheb,
Dr. N. Hajiheidari
 
Dr. Jean Charles Lamirel, Faculty Member, Université Henri Poincaré Nancy, Laboratory LORIA, France Use of Emerging Techniques of Word and Graph Embedding for Solving Challenging Digital 18:20 - 18:50 13:50-14:20
Dr. Marco Scialdone, the European University of Rome, Italy Legal challenges facing the Production of Shared Content: the European Perspective 18:50 - 19:30 14:20–15:00
Discussion     19:30 - 19:45 15:00-15:15
 
Closing
  Conference Demo Video Clip 19:45 – 19:50 15:15-15:20
Closing Note Closing remarks 19:50 – 20:00 15:20-15:30
Scientific Committee Conference Statement 20:00 – 20:10 15:30-15:40
 
 لازم به توضیح است شرکت در نشست های کنفرانس و دریافت گواهی حضور (12 ساعت) منوط به نهایی سازی ثبت نام در کنفرانس می باشد. همینجا ثبت نام کنید
https://b2n.ir/q96149  
 
تنظیم خبر: مریم مقدمی
دانشجوی دکتری مدیریت دانش دانشگاه تهران

دفعات مشاهده: 1176 بار   |   دفعات چاپ: 171 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

Invited Speakers Invited Speakers of the Conference unveiled

 | تاریخ ارسال: 1400/2/19 | 
 Invited Speakers - You can download full agends here

دفعات مشاهده: 1422 بار   |   دفعات چاپ: 243 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

سخنرانان کلیدی کنفرانس بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال رونمایی شد

 | تاریخ ارسال: 1400/2/20 | 

سخنرانان کلیدی (دانلود کل برنامه)

=================================================================

برای شرکت در این نشست، همین الان ثبت نام کنید. (برای شرکت در کنفرانس و اخذ گواهی، ثبت نام الزامی است)


دفعات مشاهده: 1192 بار   |   دفعات چاپ: 209 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

سخنرانان از مراکز علمی ایرانی در همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال مشخص شد

 | تاریخ ارسال: 1400/2/20 | 
سخنرانان از مراکز دانشگاهی و علمی ایران در کنفرانس بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال

=======================================================================
شرکت در نشست های کنفرانس و دریافت گواهی حضور (۱۲ ساعت) منوط به نهایی سازی ثبت نام در کنفرانس می باشد. همینجا ثبت نام کنید

دفعات مشاهده: 1440 بار   |   دفعات چاپ: 206 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

چهارمین پیش نشست کنفرانس بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال برگزار شد.

 | تاریخ ارسال: 1400/2/21 | 

چهارمین پیش نشست همایش بین‌المللی مدیریت محتوای دیجیتال با موضوع اصلی " کاربست هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در مدیریت محتوای دیجیتال"برگزار شد.
چهارمین پیش نشست همایش بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال با موضوع اصلی «کاربست هوش مصنوعی و اینترنت اشیاء در مدیریت محتوای دیجیتال» با سخنرانی سرکار خانم دکتر طاهره صاحب، عضو هیأت علمی مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس با موضوع « اخلاق هوش مصنوعی: تحلیل کتابسنجی»، مهندس محمد کدخدا  مدرس دانشگاه و پژوهشگر سیستمهای دانشی و هوشمند با موضوع «مدیریت محتوای سازمانی: چشم انداز مدیریت دانش» و سرکار خانم مهندس منپریت بودراجا مهندس دیتا، موسسه ملی فناوری هند با موضوع «پردازش زبان طبیعی: چگونه مدیریت محتوای دیجیتال را ارتقا می‌بخشد؟» در روز پنج شنبه مورخ ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۱۱ الی ۱۳ با حضور ۶۵ نفر از علاقه مندان برگزار گردید.
این نشست با ارائه سخنانی از خانم منپریت، مهندس دیتا، از موسسه ملی فناوری هند با موضوع «پردازش زبان طبیعی: چگونه مدیریت محتوای دیجیتال را ارتقا می‌بخشد؟» آغاز گردید. ایشان ضمن اشاره به اهمیت پردازش زبان طبیعی در عصر تحول دیجیتال، افزود: "در عصر تحول دیجیتال و با ورود به دنیای فناوریهای متنوع تصورات خودمان را نباید محدود نکنیم و در کار خود باید خلاقانه رفتار کنیم زیرا خلاقیت  رمزو موفقیت افراد در عصر جدید است". هم اکنون تمرکز اصلی حوزه فناوری مربوط به به اپلیکیشن ها هست که باید بسیار خلاقانه و کاربر مدار باشند. وی با ارائه توضیحاتی در مورد پردازش زبان طبیعی و کاربردهای آن از جمله؛ نتایج جستجو شده در گوگل، روند تولید یک محصول خوب و با کیفیت از تولید تا مصرف، تولید و بازاریابی محتوا، پرسشنامه‌ها و محتوا و اخبار و پیام‌های جعلی به سخنان خود پایان داد.
در بخش دوم پیش نشست خانم دکتر طاهره صاحب، عضو هیأت علمی مرکز مطالعات مدیریت دانشگاه تربیت مدرس با موضوع " اخلاق هوش مصنوعی: تحلیل کتابسنجی" به ارائه سخنرانی پرداخت.
خانم دکتر طاهره صاحب، در مورد پژوهش کتابسنجی خود در خصوص اخلاق هوش مصنوعی به تفضیل گزارشی توصیفی- تحلیلی ارائه کردند. پرداخت. دکتر صاحب با اشاره به  افزایش تحقیق روی هوش مصنوعی اخلاق‌مدار افزود:. " رتبه کشور ایران در مقالات حوزه هوش مصنوعی در سال ۲۰۰۴ بالا بوده  ولی متأسفانه ادامه پیدا نکرده است. درسطح جهانی از سال ۲۰۱۹ روند تولید مقالات در حوزه اخلاقیات هوش مصنوعی افزایش یافته است، به طوری‌که دپارتما‌هایی مثل ماکروسافت، سامسونگ، اینتل، گوگل و فیسبوک واحدی تحت عنوان اخلاقیات هوش مصنوع یراه اندازه کرده اند که به صورت تخصصی به بحث حوزه الگوریتم های جلوگیری از تبعیض کار میکنند. دکتر صاحب در پاسخ به سوال استاد محمد حسن زاده در خصوص زمینه های پژوهشی تدریس  واحد درسی اخلاقیات هوش مصنوعی که در دانشگاه های آمریکا  تدریس میگردد گفت: این واحدهای درسی برای سه گروه ارائه شده است:
۱- دانشجویان مهندسی کامپیوتر
۲- دانشجویان رشته علوم اجتماعی و مدیریت
۳- دانشجویان رشته حقوق
این بحث با پرسش و پاسخ هایی از سوی علاقه مندان حوزه علم سنجی و هوش مصنوعی همراه بود.
سپس در بخش سوم پیش نشست مهندس محمد کدخدا مدرس دانشگاه و پژوهشگر سیستم‌های دانشی و هوشمند با موضوع "مدیریت محتوای سازمانی: چشم انداز مدیریت دانش" به ارائه سخنرانی پرداخت.
از نظر وی و طبق شواهد موجود انقلاب محتوا با جمله بیل گیتس از ۲۵ سال قبل شروع شده و محتوا را در چهره فناوری‌ها قرار داده است.  شاید هیچ کس آن زمان فکر نمی‌کرد که محتوا امروزه دارای چنین پیچیدگی‌هایی باشد که خیلی از ابعاد آن شناخته شده نباشد. تولید محتوا در جامعه و اثرگذاری آن در سازمانها قابل توجه است.
وی در ادامه سخنان خود افزود: "دو بخش در سازمان‌ها متولی محتوا هستند، بخش اول، دپارتمان‌های آموزش و بخش دوم فرهنگ سازمانی. در بخش اول به هر حال محتوا در همه جزئیات دخالت محوری ندارد. اما امروزه در ساختارهای سازمانی نیازمند این هستیم که پارادایم‌های فرهنگ سازمانی را تثبیت کنیم و آنها را به عنوان یک مفهوم مشترک در حوزه سازمانی تعریف کنیم. بخش‌های اداری نیاز دارند که در ارتباط با حوزه محتوا فرآیندهایی را داشته باشند. بخش دومی که در همه سازمان‌ها و مجموعه‌ها و هلدینگ‌ها وجود دارد این است که ارائه خدمات و سرویس آنها نیازمند این است که از تسهیل‌گری محتوا و از فرهنگ‌سازی مربوط به آن خدمات استفاده کنند"
در حوزه مدیریت دانش، بسته به فرآیندها و استراتژی های کلان سازمانی ممکن است مدیریت دانش هم جنبه های خاص خود را پیدا کند.وی با اشاره به اهمیت. افزایش رسانایی اطلاعات افزود: "در این مورد نیاز داریم که رسانایی دانش به حد ممکن برسد که در این جنبه رسانایی می‌توانیم وقتی دانش را در قالب‌های محتوایی قرار دهیم این رسانایی اطلاعات را افزایش بدهیم. وی در خصوص قالب‌ها یا فرم‌های محتوا به مباحثی مانند "آشکار سازی دانش، انجمن دانش، ایجاد و جذب و بکارگیری دانش، چارت سازمانی، دیوار دانش، درخت دانش، نقشه دانش و کتابخانه دانش، ویکی‌ها، حوزه درس‌آموخته‌ها، حوزه تجربیات، انجمن‌ها، پروژه‌ها، پورتال مدیریت دانش و حوزه اطلاعات و دانش اشاره کرد.
این پیش نشست با سوال و جواب علاقه مندان، دانشجویان و متخصصانی از حوزه مدیریت محتوای دیجیتالی در ساعت ۱۳:۳۰ به کار خود پایان داد. گفتنی است شرح کامل این پیش نشست ها در مجموعه کتاب مشروح همایش به چاپ خواهد رسید.
 
تدوین خبر: سعید ملک محمدی، کارشناس ارشد علم اطلاعات و دانش شناسی، مسئول انتشارات معاونت پژوهش و فناوری موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی خوزستان

دفعات مشاهده: 1207 بار   |   دفعات چاپ: 185 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

Briefing the pre Conference Meetings (1 & 4) Briefing the pre Conference Meetings on the International Conference on Digital Content Management (1 & 4)

 | تاریخ ارسال: 1400/2/22 | 
The 4th international pre-conference of Digital Content Management to be held on April 29th 2021 from 10:00 A.M to 01:00 P.M.
The 4th international pre-conference of Digital Content Management will take place in two sessions with AI and IoT usage in Digital Content Management as the main theme. in this session Sudha Jamthe, Artificial Intelligence and IoT Instructor at Stanford Continuing Studies, as the first speaker will highlight the digitization of autonomous cars with the help of digital contents and data. Dr. Tahereh Saheb, faculty member of management studies center of Tarbiat Modares University is another speaker of the session Who is going to discuss the ethical artificial intelligence using a bibliographic analysis. The third speaker, Mohammad Kadkhoda, university instructor, knowledge and smart systems researcher will present his lecture about Enterprise Content Management form a knowledge management perspective. Manpreet Budhraja, data engineer in national institute of technology in India, is expected to talk of how natural language processing improves Digital Content Management. This session is organized by Tarbiat Modares University and Allameh Tabata’i University.
The 1st international pre-conference of Digital Content Management held from 11:00 A.M to 01:00 P.M on 8, April 2021.
Data driven management in digital age was the main topic of the 1st international pre-conference of Digital Content Management. Dr. Mostafa Amini, post-doctoral researcher at Tarbiat Modares University and Amin Khodamardi, P.hD candidate of computer engineering and information systems at Uninova University, Portugal were the speakers of this pre-conference
This event was organized by the Scientific Association of Knowledge and Information Science of Tarbiat Modares University, Scientific Association of Knowledge and Information Science of Allameh Tabata’i University, Iranian Library and Information Science Scientific Association, Iran Public Library Advancement Association (IPLA), and Management Studies Center of Tarbiat Modarse University. A population of 65 people attended the pre-conference.
D.r Amini as the first speaker started his talk pointing to data importance in digital business. “most of the institutions dealing with information technology, information governance, and digital transformation have to turn their attention to data principles” he stated.
“Two significant approaches for transformation of data driven businesses are operating and operation models” he added. Operating model is a model which is related to data transformation topic. In this approach data transformation concept is considered as a solution for business intelligence. For instance, there are experts like IT experts, who deal with data. The second model that is the operation model helps the team of managers to lead their teams based on this model.
Another perspective to see data transformation is through Change Management. Those who peruse improvement of data management in their businesses takes this perspective into consideration. In this situation, data transformation is defined as duly Change Management in doing the tasks in the organization.
Pointing out to the types of operating models, he said there are at least four kinds of operating models which can be used for standardizing and integrating business processes:
  • Diversification operating model
  • coordination operating model
  • replication operating model
  • unification operating model
the operating models based on DAMA institution that is called distributed and network operating model was fully discussed.
Dr. Amin Khodamardi in the second part of the session talked about data mining in social media. Presenting the significance of the role of social media in new era, he added “there are few people not using social media these days, most of the people share their personal information via social media. In the last decade, people’s reaction towards AI used to be cautious. They thought that one day robots will replace human but this didn’t happen. However, it can be definitely said that social networks have gained people’s satisfaction so that people easily give their information to social media to manage it for them.
He also elaborated the new roles of social networks like Twitter and Wikipedia. Specifying Wikipedia, he said “it also can be a social media. Because knowledge in this network can be shared and people can use its contents and edit it everywhere. It also helps the readers and the authors to transfer their knowledge”. Acquiring users’ data and using it for providing services for them is another hot topic these days. He focused on Digital Marketing through social media and said “information security and users’ data management are important topics. The business owners must know the users and customize their services based on this knowledge. The owners also should gain users confidence about protecting users’ data”.
In the end of the meeting, the audience posed their questions about ways of managing data in digital transformation age, essential skills for managing it, and the roles of performance key indicators in digital marketing. The pre-conference finished at 01:00 P.M.
Reporter: Maryam Moghadami, PhD candidate of Knowledge Management, Tehran University.
Keynote speakers of the International Conference on Digital Content Management released.
Download full program
 
Iranian Scientific centers and Universities speakers in The International Conference on Digital Content Management released.
For participating in the conference and receiving the certificate, you should register.
To register for the conference, click here.
 
International Conference on Digital Content Management lectures schedule.
International Conference on Digital Content Management will be held on May, 17 2021 Online. This conference is jointly organized by Scientific Association of Knowledge and Information Science of Tarbiat Modares University and that of Allameh Tabata’i University.
This event will be taking place on Monday from 8:00 A.M to 8:00 P.M with six sessions and one closing session.
For more information about the conference speakers, see the schedule below.
To register for the conference, click here.
 
 
3rd international pre-conference of Digital Content Management held.
This pre-conference was held concentrating on Digital Content Delivery. Professor K.P Singh (Delhi University) and Mr. Davoud Masoumi (Gävle University) were the speakers of this event taking place on Thursday 22, April from 11:00 A.M to 01:00 P.M organized by Scientific Association of Tarbiat Moadares University and that of Allameh Tabataba’I. it is also supported by Iran Public Library Advancement Association (IPLA) and Iran Library and Information Science Association (ILISA) with a population of 68 people including students and professors virtually. This session began with professor K.P Singh speech On Content Management in Information Centers: Opportunities and Challenges. Pointing to the significance of digital content delivery, he added: “one of the main domains in digital content management is content delivery which is the heart of this conference. content is instantly available and especially in today's environment, where the digital content will be delivered in the most comfortable and most readable format.” He reminded that library professionals worldwide are responsible for managing these contents. From his point of view digital contents leads to plenty opportunities and challenges for libraries and information centers. Then he expressed his own experience in this field. In the end he finished his speech pointing out to open world concepts and the significance of free learning, library’s role in acquiring information resources such as MOOCS.
Dr Davoud Masoumi, Gävle University faculty member, started his speech elaborating on educational content management: learning analytics. First, he mentioned types of produced contents then he had his remark about how the content is delivered to the readers and learners. In short, he mainly analyzed the learning process. He said “one of the definitions presented about learning analytics is measuring, collection, dividing, analyzing and reporting data about learners and their backgrounds for better understanding and optimizing learning and environments in which learning occurs. Therefore, analyzing the data about learning environments needs special attention. Using static and dynamic information about learners and learning environments, evaluating, choosing, dividing, and analyzing this environment for modelling, anticipating and optimizing learning processes, learning environment and decision making in education where amongst the general outlines which he reminded.
At the end of the meeting, the questions asked by the audiences on the topic of educational open resources, new roles of librarians in digital content management, measures taken by Indian libraries in DCM, learning analytics, and Sweden experiences of the topic were answered. The meeting finished at 01:00 P.M.

دفعات مشاهده: 1297 بار   |   دفعات چاپ: 286 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

مشروح پیش نشست کنفرانس بین المللی مدیریت محتوای دیجیتال

 | تاریخ ارسال: 1400/2/25 | 

پنجمین پیش نشست همایش بین المللی محتوای دیجیتال با موضوع اصلی:"مدیریت محتوای دیجیتال با رویکرد مدیریت دانش و تحول" برگزار شد.

پنجمین پیش نشست همایش بین المللی محتوای دیجیتال با موضوع اصلی:"مدیریت محتوای دیجیتال با رویکرد مدیریت دانش و تحول"با سخنرانی سرکار خانم سودا جامته (متخصص و مدیریت اینترنت اشیاء، از مرکز مطالعات استنفورد) و سخنرانی آقای سانتوش شکر (متخصص مدیریت دانش در حوزه صنعت نفت عمان) و سخنرانی آقای مهندس میلاد پدیدارفرد (متخصص مدیریت پروژه و هم بنیانگذار گروه مدیریت داده محور کسب و کار) در روز  پنجشنبه مورخ  ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ از ساعت ۱۰ الی ۱۳ توسط انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه تربیت مدرس و انجمن علمی دانشجویی علم اطلاعات و دانش شناسی دانشگاه علامه طباطبایی و حمایت انجمن علمی کتابداری و اطلاع رسانی ایران و انجمن ارتقاء کتابخانه های عمومی با حضور ۴۰ نفر از دانشجویان و اساتید به صورت مجازی برگزار گردید.
 
این نشست با ارائه سخنرانی سرکار خانم سودا جامته، متخصص و مدیریت اینترنت اشیاء، از مرکز مطالعات استنفورد با موضوع «دیجیتالی کردن اتومبیل‌های خودکار با داده‌ها و محتوای دیجیتالی» آغاز گردید. ایشان ضمن اشاره به معنای محتوای دیجیتال افزود " اتومبیل‌های خودکار با "آی. او. تی." یا (اینترنت اشیاء) کار می‌کنند و پلتفرم آنها مانند اسنپ بوده، و به صورت الکترونیکی می‌توانند کار کنند، یک بسته فناوری‌هایی در اتومبیل‌های خودکار بنام "دیجیتالی کردن ماشین" تعبیه شده است که مثل جی. پی. اس. که در ماشین‌ها وجود دارد و به سیستم ابری متصل هستند، اطلاعات با استفاده از این فناوری‌، مورد استفاده قرار می‌گیرد. سپس ایشان با ارائه توضیحاتی در مورد جی. پی. اس. و حسگرها، کنترل از راه دور برای ماشین‌ها و اپلیکیشن‌ها، و سیر تحول و پیشرفت دیجیتالی‌کردن ماشین‌ها و آن محتوایی که تولید می‌کنند، به سخنان خود پایان داد.
سپس در بخش دوم پیش نشست آقای سانتوش شکر (متخصص مدیریت دانش در حوزه صنعت نفت عمان) با موضوع " چگونه استانداردهای مدیریت دانش می‌توانند مدیریت دانش سازمانی را تسریع کنند؟ یک رویکرد محتوایی" به ارائه سخنرانی پرداخت.
آقای سانتوش شکر، به‌طور جداگانه در مورد دو مبحث مهم محدودیت‌های دانش و مدیریت اطلاعات در استانداردهای مدیریت دانش، توضیحاتی ارائه دادند و سپس در مورد  استاندارد ۳۰۴۰۱ مدیریت دانش، که هدف اصلی آن کمک به سازمان‌ها برای طراحی یک سیستم مدیریتی است که ارزش آفرینی و ایجاد ارزش را از طریق دانش تسهیل می‌کند، صحبت کردند و سپس با مثال زدن سیستم پرونده سلامت در بیمارستان‌ها، که یک نمونه غیر رسمی هست از دانشی که در اختیار سازمان قرار می‌گیرد، به سخنان خود پایان داد.    
سپس در بخش سوم پیش نشست آقای مهندس میلاد پدیدارفرد، متخصص مدیریت پروژه، هم بنیان‌گذار گروه مدیریت داده محور کسب و کار، با موضوع مدیریت دانش دیجیتال به ارائه سخنرانی پرداخت.
 
من حرفه‌ام با حوزه مدیریت پروژه در صنعت ساختمان و صنعت ساخت آغاز شد و به مرور به سایر صنایع نظیر، صنایع تولیدی، صنایع نرم‌افزار کشیده شدم و به مرور علاقه‌ام را در حوزه مدیریت دانش پیدا کردم و سعی کردم در این موضوع بتوانم کمک کنم. در ادامه گفتند: آقای ساتیا نادلا، مدیر فعلی مایکروسافت جدیدا" جمله‌ای را بیان کردند که "ما در طی دو ماه، شاهد دو سال تحول دیجیتال بودیم، آن هم از زمان شیوع ویروس کووید ۱۹ است"، صحبت ایشان نشان می‌دهد که در این دوره زمانی،  چقدر برهم زنندگی زیاد بوده و تحول دیجیتال چقدر توانسته به واسطه این روند در جامعه و اقتصاد، تغییرات ایجاد کند؟ سپس به سیر خلق ارزش در اقتصاد دانش محور دیجیتالی و نسل‌شناسی دانش پرداختند و بعد از آن به مروری بر تعدادی از روندهای مدیریت دانش دیجیتال و رویکردهای نوظهور پرداختند از جمله؛ ۱- دسترسی به دانش و خدمات سرویس دانشی ۲- جستجوی دانش فناوری معنایی ۳- بازیابی دانش با گزاف دانش دیجیتال ۴- مدیریت دانش ابری/ دانش به عنوان سرویس ۵- مدیریت دانش در محیط کار دیجیتال ۶- کسب دانش از افراد با کسب دستیارهای مجازی و یادگیری ماشینی.
در پایان سخنرانی برای مطالعه بیشتر، منابع و کتاب‌هایی زیر را معرفی کردند:
 -Knowledge management in digital change
-Digital transformation and knowledge management
فرایند مدیریت دانش در استاندارد ویرایش ششم -۲۰۱۷  PMBOK، استاندارد بین المللی ایزو ۳۰۴۰۱ و مطالعات مدیریت دانش، مطالعات موردی مدیریت دانش
​​​​​​​

دفعات مشاهده: 1064 بار   |   دفعات چاپ: 182 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

5th Meetings of the Conference

 | تاریخ ارسال: 1400/2/25 | 
The Last International Pre-Conference of Digital Content Management Held
The fifth and the final pre-conference of Digital Content Management held on Thursday highlighting “Digital Content Management with An Approach to Knowledge Management and Transformation”. Sudha Jamthe (IoT specialist and teacher at Stanford continuing Studies Center), Santos Shekar (Oman Oil and Gas Industry Knowledge Management Specialist), and Milad Padidarfard (Expert in Project Management and co-founder of the business data-driven management group) were the speakers of this meeting took place on 16 May 2021.
This pre-conference was organized by Scientific Association of Knowledge and Information Science of Tarbiat Modares University and Scientific Association of Knowledge and Information Science of Allameh Tabata’i University and supported by Iranian Public Libraries Advancement Association and Management Research Center Affiliated to Tarbiat Modares University. About forty people attended the session.
Sudha Jamthe began the session discussing “Digitizing autonomous Vehicle with Data and Digital Content”. Mentioning the definition of Digital Content, she said: “autonomous cars work with IoT. Their platform is like Uber that means it can work automatically. A technological package called Car Digitization is located in these cars that works like GPS and is connected to cloud system. This technology use information.” She ended her lecture, adding some explanation about GPS, sensors, remote controlling for cars and applications, and evolution of car digitization.
Santosh Shekar was the second speaker of the session. The topic he covered was “How knowledge management standards could accelerate organizational knowledge management: A content approach.” He specifically talked about Knowledge Constraints and Information Management in Knowledge Management Standards. Then he elaborated on 30401 Standard which aims to help the enterprises to design an information system to facilitate the value creation of the organizations. He concluded his speech by making an example of health record system in hospitals which is an informal example of the organizations’ knowledge.
The last speaker, Milad Padidarfard had his speech concerning Digitization and Knowledge Management. He said: “I started my career with project management in construction industry. then I moved to other industries like production and software industry. Gradually I got interested in KM and tried to made an impact in this field”. He then added a quote from Satya Nadella, chief executive officer of Microsoft, who has recently said:  Since the beginning of COVID-19, We’ve seen two years’ worth of digital transformation in two months.”  Padidarfard stated that Satya’s remark shows that during this pandemic life has greatly changed and digital evolution was able to transform the society and the economy. He then discussed the value creation in knowledge driven economy and in The Genealogy of Knowledge and mentioned some of innovative approaches in digital knowledge management such as: 1- access to knowledge and knowledge services 2-searching semantic technology knowledge 3- knowledge retrieval with digital knowledge graph 4- cloud knowledge management / knowledge as a service 5-knowledge management in digital workspaces and 6- acquiring knowledge from people, virtual assistants , and machine learning. In the end of his speech, he introduced some sources for further reading.  The books are listed below:
  • Knowledge management in digital change
  • Digital transformation and knowledge management
  • Knowledge management process in standard 6th edition -2017 PMBOK,30401 ISO international standard and knowledge management studies, knowledge management case studies.

دفعات مشاهده: 1245 بار   |   دفعات چاپ: 256 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

Manifesto of the Conference

 | تاریخ ارسال: 1400/2/28 | 
The manifesto of the international conference is derived from the statements which have sent by presenters in the event. As well as, Manifesto is stemmed from synthesizing the main points of the presentation results and conclusions. The statement and manifesto can be divided into six main groups: Knowledge Organization and Organizing, Knowledge Sharing, Technical and Technological Aspects, Digital Library Development, Conceptual Aspects, and Learning. Read the Manifesto

دفعات مشاهده: 1178 بار   |   دفعات چاپ: 220 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر